پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
پارک علم و فناوری خراسان حل کننده مسائل مهم کشور

پارک علم و فناوری خراسان حل کننده مسائل مهم کشور

- 1402/03/23

نخستین رویداد عصرانه نوآوری با محوریت هوش مصنوعی و بلاکچین و تاثیرات آن‌ها بر کسب و کارها توسط مرکز نوآوری پارک علم و فناوری خراسان در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، دراین رویداد که با حضور فعالان حوزه هوش مصنوعی و بلاکچین برگزار شد، مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در ابتدا از تلاش‌های مدیران قبلی پارک علم و فناوری خراسان تشکر کرد و گفت: در دو دهه گذشته توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خراسان رضوی نسبت به تمام کشور سرآمد بوده و این استان قطب فناوری اطلاعات است که این حاکی از زحمات و تلاش‌های مدیران قبلی در پارک علم و فناوری خراسان می‌باشد.

وی افزود: حضور بیش از 80 شرکت فناور و دانش بنیان در پردیس ICT پارک علم و فناوری خراسان و ده‌ها شرکت رشدیافته فارغ تحصیل و نیز هزاران فعال خصوصی و مردمی این عرصه یکی از نقاط قوت و سرمایه‌های ارزشمند این استان است.

میرزائی شهرابی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در بین 10 کشور برتر هوش مصنوعی و فناوری‌های مشابه گفت: در دوره جدید مدیریتی پارک علم و فناوری خراسان به این نتیجه رسیدیم که بایستی چرخه بازارسازی تضمینی برای پروژه های کلان فناوری‌های نوین ایجاد کنیم. 

وی تصریح کرد: معتقدیم با جریان سازی، کار بین رشته‌ای و رسوخ فناوری به صنایع بزرگ با مدل های شبکه‌سازی مبتکرانه مثل تانا و طرح منش و سامانه نان (سامانه ایده ها و نیازها) میتوانیم تجاری سازی را در حوزه هوش مصنوعی و بلاکچین ده ها برابر کنی که یکی از مصادیق این جریان سازی، تاسیس انجمن بلاکچین خراسان است که تنها انجمن رسمی بلاکچین بعد انجمن بلاکچین ایران است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: برای ما رویش‌های جدید استارتاپی از سطح نوجوانان تا دانشجویان و توسعه شرکت‌های فعلی اهمیت بالایی دارد و هدف ما حمایت، توانمندسازی و شبکه سازی در ذیل طرح‌هایی مثل دستیار فناوری، تورهای راهیان پیشرفت، بازدید از صنایع و ایجاد سرزمین علم و فناوری نوجوانان با هدف تببین ظرفیت‌ها و دستاوردهای بینظیر استان و کشور جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان توجه به هوش مصنوعی و بلاکچین را ضروری دانست و تاکید کرد: ما در پارک علم و فناوری خراسان پذیرای عزیزانی هستیم که با اراده و همت بلندشان میخواهند از علم و فناوری، تولید ثروت کنند و در مسیر توسعه عدالت‌محور و پیشرفت کشور تاثیرگذار باشند، ما نیز وظیفه داریم در این حوزه با تمام توان حمایت کنیم و به تقویت ایمان و امید در جامعه کمک کنیم.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.